EINDHOVEN - Een landelijke campagne wordt gelanceerd om Nederlanders enthousiast te maken voor duurzame producten. Onder de naam ‘Doe Maar Lekker Duurzaam’ nemen de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever het initiatief om mensen bewuster te laten worden van duurzaam eten. Op 30 oktober wordt het startsein van de campagne gegeven.
Maar liefst 2,5 miljoen deelnemers van de Postcode Loterij ontvangen in de eerste week van november een cadeaukaart ter waarde van €12,50. Deze kaart kan tot en met 23 november bij alle Albert Heijn filialen ingewisseld worden. De deelnemers mogen uit de producten van AH puur&eerlijk en het onafhankelijk duurzaamheids keurmerk van Unilever een keuze maken om zo hun maaltijd samen te stellen.
Bart Kuppens, Vice President Marketing Foods Unilever BENELUX, is erg tevreden over de campagne. ‘’We laten nu een grote groep Nederlanders ervaren hoe makkelijk het is om duurzame producten te kopen en te eten.’’
Albert Heijn is nog steeds actief in het verduurzamen van haar assortiment. Uit onderzoek is gebleken dat de supermarktketen het grootste duurzame assortiment van Nederland heeft. Albert Heijn heeft zo’n 500 duurzame producten onder het AH puur & eerlijk label gebracht. ’’Deelnemers die aan de campagne meedoen hebben dus altijd een ruime keus.’’ Aldus Adriaan Thierry, Albert Heijn directeur omnichannel marketing en format.
Door: Rick Leenes
Reactie plaatsen
Reacties